Private
Ønsker du som privatperson at sælge paller, pallerammer eller anden emballage til os, så læs mere på siden her.
Selvom vores kerneforretning er servicering af erhvervskunder, køber vi også gerne paller og anden emballage fra private.
Bemærk venligst – vi sender udelukkende betaling via kontooverførsel.
Har du spørgsmål til proceduren omkring salg af emballage til TIPA Emballage ApS, så kan du finde svar på ofte stillede spørgsmål herunder.
Har du et ønske om at købe træemballage i større eller mindre mængder, så kommer vi også gerne med en pris på dette.
Ønsker du et tilbud på køb eller salg af paller, pallerammer eller anden emballage hos os? Så udfyld venligst formularen herunder.
Beskriv gerne hvilken type emballage, samt hvor mange (ca. antal) som din henvendelse drejer sig om, så vender vi tilbage til dig hurtigst muligt!
Ofte stillede spørgsmål - find dit svar her
Ja, det er vi! Uanset om du har få eller mange paller eller pallerammer stående, så er du velkommen til at indlevere dem hos os.
Har du over 100 paller / pallerammer afhenter vi dem også gerne hos dig. Her afhænger priserne dog af, hvor i landet paller / pallerammer befinder sig. Prislisten her på siden er derfor ikke helt retvisende. Henvend dig gerne via vores kontaktformular, for en nøjagtig pris.
Vi er som udgangspunkt interesseret i følgende typer af træ- og plastemballage
- EUR paller
- DS ½ paller
- Pallerammer i størrelserne 800×600 samt 1200×800 mm.
- Engangspaller i størrelserne 800×600, 1200×800 samt 1200×1000 mm.
- Plastpaller (brune kvart-paller) str. 600×400 mm.
- Plastpaller mærket H1 str. 1200×800 mm.
- Plastpaller i størrelserne 1200×800 samt 1200×1000 mm.
Har du en større mængde (<50 stk.) af en anden type, så kontakt os – måske vi kunne være interesseret i det også.
Det betyder ikke så meget. Vi sorterer alle paller og pallerammer ved indlevering.
Hvis der er noget defekt i mellem, så skrotter vi det efterfølgende.
Defekte paller kan derfor fint indleveres, og du behøves ikke selv sortere din emballage på forhånd. Defekte varer giver vi ikke noget for, det vil derfor fremgå på afregningsbilaget / sorteringsopgørelsen som du modtager, under betegnelsen ”skrot” til 0,-
Alt hvad vi skrotter, nedflises til biomasse og anvendes på kraftvarmeværker.
Du kan finde vores gældende prisoversigt for privatpersoner her på siden.
Alle priserne er indleveret hos os på Rejkjærvej 2, 6980 Tim.
Obs. Priserne kan justeres ved ændringer i markedsprisen, hvorefter prislisten her på siden vil blive opdateret. Det er derfor en god ide at du selv tjekker priserne inden evt. indlevering, også selvom du har været og indlevere brugt emballage til os før, da der kan være sket priskorrektioner i mellemtiden.
Når vi sorterer EUR paller, engangspaller, plastpaller og pallerammer gør vi det ud fra flg. kriterier:
EUR-paller:
- Godkendt EUR palle: Intakt, ingen fejl, ingen synlige søm, ingen snavs, olie el.lign.
Ej heller malede klodser. Synlige stempler på klodserne, EPAL, UIC etc.
Lugter de kraftigt (fx af fisk eller landbrug) vil de også sortere under B-palle. - EUR B-palle / 2. sorterings EUR-palle: Funktionsduelig, mindre fejl og skavanker.
Et flækket bræt, klods osv. er ok. Lugt af landbrug, fiskeindustri mm. er ok. - Defekte EUR-paller: Ikke funktionsduelige EUR paller. Manglende brædder, klodser etc.
OBS: Maling eller grønne alger, eller meget gamle / porøse EUR-paller afregnes som engangspaller.
DS ½ paller:
- Her gælder samme kriterier som for sortering af EUR-pallerne.
Pallerammer, engangspaller og plastpaller i standardmål:
Her sorteres al defekt fra.
OBS. En plastpalle er defekt hvis den har synlige skader i form af revner, huller o. Lign.
Vi henter gerne den brugte emballage hos dig.
Her skal flg. betingelser være opfyldt:
- Mængder over 100 stk.
- Ok tilkørselsforhold for lastbiler.
Vi kommer med en stor lastbil (gardintrailer), som skal kunne komme rundt. - Kørefast underlag.
- Paller / pallerammer skal være stakket pænt, så det fylder mindst muligt på lastbilen, og kan læsses uden problemer.
Når paller og pallerammer indleveres hos os, kigger vi det igennem / sorterer det, og laver en sorteringsopgørelse til dig. Den modtager du typisk indenfor 2-4 hverdage.
Afhængig af hvor meget vi får ind i den givne periode, kan der gå lidt længere tid.
Vi tager som udgangspunkt de mindre private indleveringer ret hurtigt, hvorimod større mængder (<50 stk.) tager længere tid at gennemgå.
Du er altid velkommen til at henvende dig, hvis du afventer en sorteringsopgørelse.
Når du indleverer hos os første gang, er det meget vigtigt at du er i kontakt med en medarbejder. Han vil bede dig udfylde en seddel med dine kontaktoplysninger.
Oplysningerne har vi brug for, for at kunne skelne mellem de forskellige personer som indleverer hos os, og for at kunne afregne dig for det, som du har indleveret.
Her er det vigtigt at du udfylder både dit telefonnummer og din mailadresse.
Når sorteringen er klar modtager du nemlig en mail med afregningsbilaget, og skulle det ske at du ikke svarer retur, eller at der er fejl i mailadressen vil vi efterfølgende kontakte dig telefonisk i stedet. Så vi kan få dig betalt for dine varer hurtigst muligt.
Så snart paller og pallerammer er sorteret op, taster vi det hele ind i et afregningsbilag som herefter bliver sendt til dig på den oplyste mailadresse. Sørg derfor for, at din mailadresse er korrekt, når du udfylder indleveringssedlen på lageret.
Første gang du indleverer hos os, er det vigtigt at du svarer retur på den mail du modtager med afregningsbilaget. Når du bekræfter at du har læst og godkendt optælling og alle oplysningerne, kan vi sende dig betaling for dine varer.
Kommer du og indleverer en anden gang, vil du blot modtage afregningsbilaget og betaling, uden at du behøver at foretage dig noget.
Så snart du har bekræftet at optællingen og oplysningerne i afregningsbilaget er korrekte, overfører vi beløbet for den indleverede emballage.
Fra du indleverer første gang, og til du modtager betalingen vil der typisk gå 2-4 hverdage.
Det afhænger af hvor hurtigt varerne sorteres op, og hvor hurtigt vi modtager din bekræftelse retur. Har du indleveret hos os tidligere går processen hurtigere, og her vil der typisk gå max to hverdage fra indleveringen, og til betalingen står på din konto.